Testy autobusów Toyoty na wodór
-
-
W projekcie znalazły się autobusy elektryczne Toyota CaetanoBus e.City Gold i zasilane systemem ogniw paliwowych Toyota CaetanoBus H2.City Gold. W obu przypadkach testy obejmą względy praktyczne bezemisyjnych napędów w obsłudze pasażerów na trasach pozamiejskich oraz komfort podróżowania. Producentem autobusów, które trafiają już do przewoźników na całym świecie, jest wieloletni europejski partner Toyoty, portugalska firma CaetanoBus.
-
W momencie, gdy serwis PEAK Express zostanie w pełni oddany do użytku, samochodowy ruch turystyczny w rejonie Parku zmniejszy się o pół miliona przejazdów rocznie, co wpłynie na ograniczenie emisji CO2 o 3,6 miliona kilogramów. Na tym przykładzie widać idealną harmonię zrównoważonego rozwoju turystyki i jednoczesny wzrost gospodarczy oparty na bezemisyjnych rozwiązaniach.
Prezes zarządu Parku Narodowego Peak District Andrew McCloy tak tłumaczy zasadność tego rozwiązania: „Ochrona Parku Narodowego Peak District dla przyszłych pokoleń to główny cel rozwoju zrównoważonych form transportu dla osób chcących odwiedzić nasz region. System Peak Express oparty wyłącznie na bezemisyjnych pojazdach będzie oferował wiele połączeń między atrakcjami parku jako alternatywę dla prywatnych samochodów. Dzięki temu zwiedzanie Peak District stanie się łatwiejsze i przyczyni się do rozwoju usług turystycznych w naszym regionie”.
-
-
-
Pilotażowy program czystego transportu w rejonie Parku Peak District świetnie ilustruje strategię Toyoty polegającą na równoczesnym rozwoju różnych typów nisko- i bezemisyjnych napędów w dążeniu do osiągnięcia całkowitej neutralności klimatycznej. W praktyczny sposób urzeczywistnia to właśnie elastyczne dostosowywanie środków transportu do konkretnych potrzeb. Pojazdy z bateryjnym napędem elektrycznym idealnie sprawdzają się na krótszych dystansach, natomiast samochody elektryczne na wodorowe ogniwa paliwowe lepiej obsługują dłuższe trasy i przewóz większych ładunków.
-
„Nie ma jednego prostego rozwiązania, by w pełni zastąpić pojazdy spalinowe bezemisyjnym transportem” – twierdzi manager ds. alternatywnych napędów w Toyota UK Jon Hunt. – „Pilotaż w Parku Peak District daje możliwość przetestowania zarówno pojazdów elektrycznych na baterie, jak i na wodór, by ocenić, które są bardziej odpowiednie do poszczególnych zastosowań. Będziemy pracować nad optymalnym systemem tankowania i ładowania, aby zapewnić kierowcom jak największą wygodę korzystania z bezemisyjnych autobusów” – dodaje Jon Hunt.
-
-
-
Autobus H2.CityGold jest efektem współpracy Toyoty z portugalskim producentem CaetanoBus, którego Toyota jest także współwłaścicielem od 2020 roku. Jest to pierwszy pojazd z technologią wodorową Toyoty wyprodukowany w Europie. Ogniwa paliwowe mają moc 60 kW i dostarczają prąd do silnika elektrycznego 245 KM. H2.CityGold posiada 5 kompozytowych, 312-litrowych zbiorników, w których pod ciśnieniem 350 barów może się zmieścić łącznie nawet do 37,5 kg wodoru. Zatankowanie ich do pełna trwa zaledwie 9 minut, a autobus zużywa około 6 kg na 100 km, przy średnim zasięgu 400 km. Pojazd mierzy 12 metrów, w wewnątrz może pomieścić do 87 pasażerów. Wykorzystanie autobusów H2.CityGold jest coraz szersze, można je bowiem spotkać, m.in. na hiszpańskich trasach międzymiastowych, czy też w transporcie miejskim w Barcelonie i podmiejskim na przedmieściach Madrytu.