Już ponad 2,5 miliona hybrydowych Toyot RAV4 na świecie
Przejdź do głównej zawartości (Press Enter)
16 września 2025

Na całym świecie sprzedano już ponad 2,5 miliona sztuk hybrydowej Toyoty RAV4

Toyota RAV4 w wersji hybrydowej jest dostępna na rynku już od 10 lat. W tym czasie na całym świecie sprzedano ponad 2,5 miliona egzemplarzy tego modelu z zelektryfikowanym napędem. Już wkrótce zadebiutuje szósta generacja SUV-a wyposażona w najnowszy układ hybrydowy.

Toyota RAV4 jest jednym z najczęściej wybieranych modeli marki na świecie. To właśnie ten samochód 30 lat temu zapoczątkował segment kompaktowych SUV-ów, a każda kolejna generacja wprowadzała kolejne innowacje. W 2015 roku w RAV4 po raz pierwszy zastosowano napęd hybrydowy, który szybko zdobył ogromną popularność wśród kierowców.

W ciągu ostatnich 10 lat sprzedano na całym świecie ponad 2,5 miliona hybrydowych RAV4, czyniąc ten model Toyoty trzecim najchętniej kupowanym autem zelektryfikowanym – tuż po Priusie (ponad 5 mln egzemplarzy) i Corolli (ponad 3,3 mln). Największą popularnością hybrydowa RAV4 cieszy się w Ameryce Północnej, gdzie od 2015 roku sprzedano blisko 1,3 miliona sztuk. Europa to drugi najważniejszy rynek – kupiono tu ponad 635 tysięcy aut, a na trzecim miejscu znajduje się region Australii i Oceanii z wynikiem 230 tysięcy egzemplarzy.

Polska jest jednym z kluczowych rynków w Europie. Od 2015 roku do klientów w naszym kraju trafiły 62 694 hybrydowe RAV4, co oznacza, że niemal co dziesiąty SUV tego typu sprzedany w Europie wyjechał właśnie na polskie drogi.

10-lecie RAV4 z napędem hybrydowym

Napęd hybrydowy został zaprezentowany w RAV4 w 2015 roku podczas światowej premiery zmodernizowanej, czwartej generacji SUV-a. Była to pierwsza hybryda w segmencie D-SUV. Najmocniejsza wówczas odmiana z elektrycznym napędem na cztery koła E-Four dysponowała mocą 197 KM, oferując jednocześnie najlepsze osiągi, niższe spalanie i mniejszą emisję spalin.

W 2019 roku na rynek trafiła aktualna wersja Toyoty RAV4. Zastosowano w niej układ hybrydowy czwartej generacji z nowym silnikiem 2.5 Dynamic Force zapewniającym wyższą moc, mniejsze zużycie paliwa i możliwość dłuższej jazdy wyłącznie na silnikach elektrycznych. Auto od początku oferowane było w wersji z napędem na przednie koła (218 KM) oraz z inteligentnym napędem na cztery koła AWD-i (222 KM).

Rok później doszedł napęd hybrydowy typu plug-in – najmocniejszy i najoszczędniejszy w historii modelu. Ten wariant o mocy 306 KM przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6 sekund, a w trybie bezemisyjnym oferuje zasięg do 75 km w cyklu mieszanym. Co ważne, po rozładowaniu baterii samochód płynnie przełącza się w tryb pełnej hybrydy, zachowując wysokie osiągi i zapewniając niskie zużycie paliwa.

Szósta generacja Toyoty RAV4 z nową hybrydą

W maju tego roku miała miejsce prezentacja szóstej generacji Toyoty RAV4, która już wkrótce trafi do polskich salonów. Nowy SUV to nie tylko odświeżona stylistyka – samochód wyposażono w najnowocześniejsze napędy hybrydowe Toyoty, zaawansowane technologie oraz innowacyjny system operacyjny Arene. Dzięki niemu systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Toyota T-MATE, w tym najnowsza generacja Toyota Safety Sense, działają jeszcze szybciej. RAV4 będzie pierwszym modelem Toyoty z tym rozwiązaniem.

W Europie nowa RAV4 dostępna będzie wyłącznie w wersjach zelektryfikowanych Hybryda z napędem na przednie koła generuje 183 KM, a wariant z inteligentnym napędem AWD-i – 191 KM. Układ przeniesienia napędu został całkowicie zmodernizowany, m.in. poprzez ulepszoną jednostkę sterującą, akumulator i inne kluczowe komponenty.

W ofercie pojawią się także dwie wersje hybrydy plug-in. Nowością jest odmiana z napędem na przednie koła o mocy 268 KM oraz wariant AWD-i o mocy 304 KM. Samochód wyposażono w mocniejsze silniki elektryczne i większą baterię litowo-jonową o pojemności 22,7 kWh, która pozwala przejechać do 100 km w cyklu mieszanym WLTP. W nowym RAV4 pojawi się również możliwość szybkiego ładowania prądem stałym (DC) o mocy 50 kW oraz ładowania prądem zmiennym (AC) z mocą 11 kW dzięki pokładowej ładowarce.