Nowa Toyota Hilux BEV | Elektryczny pick-up
Przejdź do głównej zawartości (Press Enter)

Wygląda świetnie, jeździ jeszcze lepiej

Nowa Toyota Hilux BEV to całkowicie nowa odsłona legendarnego pick-upa, która została zaprojektowana tak, aby zapewniać osiągi, praktyczność i trwałość – bez emisji. Potężne nadwozie w połączeniu z elektrycznym układem napędowym oferującym zasięg do 380 km**, najszybsze ładowanie w klasie oraz wyjątkową trwałość, otwiera ekscytujący rozdział w historii ikony Toyoty.

Elektryczność na miarę Hiluxa

Bateria o pojemności 59,2 kWh została umieszczona w sztywnej konstrukcji nadwozia Toyoty Hilux BEV. Chroni ją to nie tylko przed uszkodzeniami, lecz pozwala również na obniżenie środka ciężkości w celu osiągnięcia optymalnego prowadzenia i stabilności. Kompaktowe silniki z napędem eAxle z przodu i z tyłu generują imponujący moment obrotowy i zwiększają przyczepność. Zaawansowane zawieszenie Toyoty Hilux BEV radzi sobie doskonale z trudnym terenem i ciężkimi ładunkami.

Pełna kontrola

Zaprojektowane z myślą o komforcie i intuicyjnej obsłudze wnętrze Toyoty Hilux BEV jest wyposażone w zaawansowane technologie multimedialne, elektroniczną dźwignię zmiany biegów i mnóstwo poręcznych schowków. System Multi-Terrain Select oferuje pięć trybów jazdy: kamienie, piasek, błoto, luźna ziemia i muldy (Rock, Sand, Mud, Dirt i Mogul), optymalizując działanie napędu w różnych warunkach. Twoja Toyota Hilux BEV automatycznie dostosuje pracę układu napędowego do rodzaju nawierzchni.

Napęd elektryczny: odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

Wartość zasięgu WLTP jest szacunkowa i opiera się na przepisach WLTP (Worldwide harmonised Light vehicle Test Procedure). Są to światowe standardy, których Toyota rygorystycznie przestrzega. Zasięg użytkowania będzie odbiegał od wartości uzyskanych w teście, gdy kluczowe czynniki, takie jak prędkość, nawierzchnia drogi, sposób jazdy i temperatura otoczenia, będą się różnić od tych określonych w cyklu testowym WLTP.

Wybór trybu jazdy Eco zwiększy wydajność i zmaksymalizuje zasięg, podobnie jak włączenie trybu Auto Eco dla ogrzewania. Rozważ również wyłączenie klimatyzacji, gdy nie jest potrzebna i pamiętaj, że podgrzewane fotele i podgrzewana kierownica są bardziej energooszczędnym sposobem na utrzymanie ciepła niż włączanie ogrzewania. Przygotuj temperaturę w kabinie przed jazdą, możesz zrobić to łatwo za pośrednictwem aplikacji MyToyota. Upewnij się, że ciśnienie w oponach jest prawidłowe. Niskie ciśnienie ma negatywny wpływ na zasięg. Opony zimowe zużywają więcej energii na suchych drogach niż opony letnie. Przewożenie zbędnych kilogramów zwiększa zużycie energii, dlatego pamiętaj o usunięciu z samochodu przedmiotów, których nie potrzebujesz. Warto również przyjrzeć się swoim nawykom i stylowi jazdy. Jazda ze stałą, umiarkowaną prędkością, bez niepotrzebnego przyspieszania i hamowania, pomoże Ci pojechać dalej na jednym ładowaniu. Jeśli musisz zmienić prędkość, rób to płynnie, aby zminimalizować zużycie energii.

Nasze pojazdy elektryczne zostały zaprojektowane zgodnie z tymi samymi standardami jakości, trwałości i niezawodności co każda oferowana Toyota, a ich baterie charakteryzują się niezwykłą trwałością. Akumulator Toyoty Hilux BEV jest chroniony gwarancją przed spadkiem wydajności poniżej 70% w okresie 8 lat lub do przebiegu 160 000 km, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. Gwarancja Toyoty obejmuje również ochronę przed wadami fabrycznymi w okresie 5 lat lub do przebiegu 100 000 km. Regularne przeglądy w ramach programu Battery Care mogą wydłużyć okres ochrony do 10 lat lub 1 000 000 km, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.

Akumulatorowy samochód elektryczny nie posiada silnika spalinowego i jest napędzany wyłącznie energią elektryczną. Z kolei pojazdy hybrydowe łączą w sobie tradycyjną jednostkę napędową z silnikiem elektrycznym i akumulatorem, które współpracują ze sobą. Silnik elektryczny zwiększa osiągi, a jednocześnie działa jako generator, co pozwala zmniejszyć zużycie paliwa.

Na rzeczywisty zasięg auta elektrycznego ma wpływ wiele czynników, takich jak: temperatura zewnętrzna, styl jazdy czy ustawienia klimatyzacji.

Ładowanie Twojego auta elektrycznego jest proste i wygodne. Wystarczy podłączyć dołączony przewód do domowego gniazdka elektrycznego lub domowej ładowarki Toyota HomeCharge. Czas ładowania prądem zmiennym (AC) od 10% do 80% w przypadku Toyoty Hilux BEV wyposażonej w ładowarkę pokładową AC 10 kW to około 6,5 h. Chcesz, aby ta czynność trwała jeszcze krócej? Skorzystaj z szybkiej stacji do ładowania w miejscach publicznych. Ładowania prądem stałym (DC) od 10% do 80% z maksymalną mocą 150 kW zajmuje około 30 min*.

* Baterię ze stanu 10% do 80% można naładować w ciągu 30 min przy użyciu ładowarki prądu stałego o napięciu 150 kW. Można to zrobić nawet wówczas, gdy temperatura zewnętrzna wynosi -10°C – wystarczy odpowiednio wcześnie włączyć funkcję wstępnego przygotowania baterii do ładowania.
** Wg WLTP, cykl miejski, dane wstępne, przed homologacją.

Podane wartości dotyczą cyklu WLTP (tryb mieszany), a nie rzeczywistych warunków jazdy. Podane wartości to szacunkowe zasięgi oparte na oficjalnych wynikach homologacyjnych uzyskanych w kontrolowanym środowisku (zgodne ze standardami WLTP). Dane służą wyłącznie do celów porównawczych. Należy je zestawiać tylko z danymi pojazdów testowanych według tych samych procedur. Rzeczywisty zasięg elektryczny Twojego pojazdu może różnić się od podanych wartości, ponieważ na zasięg samochodu elektrycznego wpływa wiele czynników, takich jak: wybrana wersja pojazdu, zamontowane opcjonalne wyposażenie, styl jazdy, prędkość, warunki drogowe, natężenie ruchu, stan techniczny pojazdu, rodzaj opon (letnie/zimowe) ciśnienie w oponach, masa przewożonego ładunku, liczba pasażerów, temperatura otoczenia, temperatura akumulatora itp. Szczegółowe informacje na temat procedur testowych WLTP znajdziesz pod adresem www.toyota.pl/swiat-toyoty/srodowisko/wltp lub w lokalnym salonie Toyoty.