Konfiguruj swoją Toyotę
Wideorozmowa z doradcą
Umów się na przegląd - jesteśmy otwarci

Komercjalizacja wymiennych baterii do samochodów

Wspólny projekt Toyoty, Yamato Transport i partnerów

2022-08-02

W 2021 roku Toyota, Isuzu i Hino założyli spółkę Commercial Japan Partnership Technologies Corporation (CJPT). W ostatnim czasie nawiązała ona współpracę z Yamato Transport, a wszystko po to, by znaleźć wspólne standardy i wprowadzić na rynek wymienne kartridże bateryjne do samochodów elektrycznych (BEV). Jest to kolejny krok ku osiągnięciu neutralności klimatycznej.

Wzrost liczby bateryjnych samochodów elektrycznych na naszych drogach wiąże się z wieloma wyzwaniami. Jednym z potencjalnych problemów jest długi czas ładowania i związana z nim możliwość powstawania kolejek do publicznych punktów ładowania. Może to być bardzo uciążliwe zwłaszcza w przypadku długodystansowych ciężarówek i samochodów użytkowych.

Znaczna liczba elektrycznych pojazdów w użyciu stanowi też wyzwanie dla sieci energetycznej. Ma ona ograniczone możliwości przesyłowe, a wzrost zapotrzebowania na energię w godzinach szczytu może stać się poważnym problemem.

Chcąc temu zapobiec, Commercial Japan Partnership Technologies Corporation oraz firma logistyczna Yamato Transport rozpoczną prace nad systemem wymiennych, przenośnych kartridży bateryjnych do pojazdów. Rozwiązanie to powinno obniżyć koszty wprowadzenia aut elektrycznych do masowego użytku.

Toyota, Yamato Transport i partnerzy planują komercjalizację wymiennych baterii

Jakie są zalety wymiennych baterii? Dzięki temu rozwiązaniu można będzie:
• ograniczyć pojemność akumulatorów w samochodach, dostosowując ją do rzeczywistych potrzeb każdego pojazdu oraz do warunków, w jakich pracuje,
• zmniejszyć koszty rozbudowy infrastruktury ładowania,
• wyeliminować przestoje w pracy samochodu spowodowane ładowaniem,
• wyrównać zapotrzebowania na energię elektryczną w ciągu doby (baterie zwrócone operatorowi systemu mogłyby zostać naładowane w czasie mniejszego zapotrzebowania i niższych cen energii, niezależnie od tego, o jakich porach dnia samochody muszą być w użyciu).

CJPT planuje stworzyć całą gamę komercyjnych pojazdów elektrycznych, w tym użytkowe vany i lekkie ciężarówki przystosowane do zasilania przez wymienne baterie. Firma przewiduje, że standaryzacja kartridży bateryjnych i dostosowanych do nich systemów ładowania obniży koszty elektrycznych samochodów użytkowych i zachęci do ich powszechnego stosowania. CJPT stawia sobie za cel opracowania takiego systemu zarządzania obiegiem baterii, który najlepiej odpowiada rzeczywistym wymaganiom użytkowników.

CJPT, Yamato Transport i partnerzy, w tym Toyota, są otwarci na współpracę ze wszystkimi podmiotami zainteresowanymi standaryzacją i komercjalizacją wymiennych baterii jako drogą do wprowadzenia samochodów elektrycznych do powszechnego użytku. Dzięki temu światowa gospodarka będzie mogła szybciej osiągnąć neutralność klimatyczną.

Dowiedz się więcej

Taiichi Ohno w Automotive Hall of Fame Taiichi Ohno w Automotive Hall of Fame Dowiedz się więcej Sztuczna inteligencja a bezemisyjne napędy Sztuczna inteligencja a bezemisyjne napędy Toyota Research Institute Nowa generacja systemów bezpieczeństwa Toyota T-MATE Nowa generacja systemów bezpieczeństwa Toyota T-MATE Większe możliwości Yarisy w kolorze Spicy Orange Yarisy w kolorze Spicy Orange Nowości w roku modelowym 2023 Lekki użytkowy van elektryczny Lekki użytkowy van elektryczny Nowy projekt Toyotay i partnerów Klub Rekordowych Przebiegów Klub Rekordowych Przebiegów Pochwal się trwałością swojej Toyoty Wyniki sprzedażowe Toyoty w lipcu 2022 roku Wyniki sprzedażowe Toyoty w lipcu 2022 roku Wzrost udziału w rynku do 17,7% Ponad 10 000 sprzedanych egzemplarzy PROACE CITY Ponad 10 000 sprzedanych egzemplarzy PROACE CITY Sprawdź szczegóły Zrównoważona produkcja bioetanolu Zrównoważona produkcja bioetanolu Wspólny projekt Toyoty i partnerów KINTO ONE coraz popularniejsze w Polsce KINTO ONE coraz popularniejsze w Polsce Sprawdź najchętniej wybierane modele Toyoty Autobusy na wodór w Madrycie Autobusy na wodór w Madrycie Wodorowe ogniwa paliwowe Toyoty w transporcie miejskim Land Cruiser i Hilux 2023 z paliwem HVO100 Land Cruiser i Hilux 2023 z paliwem HVO100 Odnawialny olej napędowy zamiast diesla